Ökoosztály lettünk, jelszavunk: EGYÜTT!

2020-tól iskolánk is elnyerte az ökoiskola címet. Ezért bátorkodunk egy kicsit új utakat is kipróbálni ebben a tanévben az 1.b osztályban. Az előttünk álló négy év során nem csak szemléletet szeretnénk formálni, hanem Zöldszívű gyerekeket szeretnénk nevelni, hiszen kezünkben és az Ő kezükben is formálódik a jövő…

„A gyermekek olyanok, mint a virágok.
Az egyiket sokat kell öntözni, a másikat csak ritkán szabad.
Az egyik a sok napot kedveli, a másik árnyékos helyen is virágzik.
Vannak könnyen alkalmazkodók és érzékenyebbek.
Ha mindegyikkel ugyanúgy bánok, az egyik kivirul, a másik elszárad.
Mindegyiknek van levele, szára, virága – hasonlóak, de mégis különbözőek.
Mindegyikük gondoskodásra éhezik, egyéni bánásmódra.
Nem attól fejlődnek, hogy mellettük ülök egész nap, hanem attól, hogy a számukra megfelelő gondoskodást kapják.
Van köztük árvácska, petúnia, muskátli, leander, krókusz, kardvirág és rózsa.
Az egyik hamarabb nyílik ki, a másik később, de mindegyik különleges, mindegyik egyedi.
Nem hasonlíthatom össze őket egymással.
Nem jobb a hatalmas kardvirág, mint az apró árvácska.
Csak más.
Nem erőltethetem, hogy virágozzék hamarabb a rózsa, hiszen az árvácska már rég kibújt, most már neki is itt lenne az ideje.
Csak annyit tehetek, hogy megismerem őket,
rájövök, hogyan érzik a legjobban magukat a kertemben,
a nekik megfelelő, egyéni módon gondoskodom róluk,
és gyönyörködöm bennük,
ahogyan nőnek, erősödnek,
kivirágzanak.”
Friedrich Fröbel

Célunk, hogy tanítványaink szemléletét formálva, környezettudatosabb életvitelre ösztönözzük a gyerekeket és a szülőket is.
Tudatosabb kommunikációval szeretnénk rávilágítani azokra a hétköznapi dolgokra, amelyeket mi, apró pontként megtehetünk a Földünkért, a környezetünkért.
A gyermeki őszinteségre, hitre, nyitottságra építve különböző projekteken, projektheteken keresztül, sok-sok játékkal, közös olvasmányokkal, mesékkel, természetközeli kalandokkal minden esélyünk megvan arra, hogy együtt gondolkodva és cselekedve segítsünk a bolygónknak, a jövőnknek, magunknak, tanítványainknak, tudatosabbá, megfontoltabbá, ha úgy tetszik „zöldebbé” válni.

Egész éves munkánk váza:

  • A Föld bolygó védelme
  • Az újrahasznosítás (hulladék, komposztálás)
  • A víz védelme
  • Az erdő és állatok védelme
  • A takarékosság, a környezettudatosság és a fenntarthatóság
  • Természetvédelmi és környezetvédelmi jeles napok, hagyományok ápolása
  • Egészséges életmód és táplálkozás, egészségmegőrzés, sport
  • Érzelmi nevelés, önismeret, csapatmunka
  • Kreativitás, alkotásvágy
  • Problémamegoldás, gondolkodás fejlesztése

Szeptember hónapban a következő témákat tanulmányoztuk, majd kreatív ötleteinket megvalósítottuk!

  • Ismerkedés egymással, az iskolával.
    Mosolygós napraforgó virágok.
  • „Autómentes nap” – levegő tisztaságának fontossága.
    Hirdetőtáblák készítése

  • Nemzetközi hulladékgyűjtő nap! Kukamanók élete. 😊
    Csodakukák gyártása!

  • Állatok világnapja, az év állata, növénye.
    Állatos, növényes memóriakártya, ökojáték készítése.

A „Zöldszívűek” titka a törődés és az odafigyelés!

Siposné Gombos Katalin 
1.b osztályfőnök